yükleniyor

SEO

İngilizce açılımı “Search Engine Optimization” olan SEOarama motoru optimizasyonu anlamına gelmektedir. Yani SEO web sitenizi arama motorlarına sevdirme işlemleridir. Özellikle Türkiye pazarının %90’nından fazlasına google arama motorununhakim olduğunu düşünülürse, aslında SEO nedir sorusuna daha çok web sitemizi google’a sevdirme, onun çalışma prensiplerine göre düzenleme, arama sonuçlarında sitemizin veya web site sayfalarımızın üst sıralara taşınması işlemleridir diyebiliriz.

SEO Ne İşe Yarar? Faydaları Nelerdir?

40 Milyondan fazla kişinin gezdiği bir cadde’de dükkan açtığınızı düşünün. Nasıl olurdu?

İşte SEO çalışması tam da bu amaca dönüktür. Türkiye için 40 milyondan fazla müşteriye arama yaptıklarında/web gezintilerinde markanızı ve ürünlerinizi gösterebilirsiniz!

SEO’nun faydalarını şöyle sıralayabiliriz:

  • SEO çalışması ile mevcut veya potansiyel müşterileriniz sizin de sattığınız bir ürünü almaya veya araştırmaya karar verdiklerinde sizi bulabilirler.
  • SEO çalışması ile markanızın tanıtımına ve bilinirliğine çok önemli bir yatırım yapmış olursunuz.
  • SEO çalışması ile sitenizi arama motorları daha iyi tanır ve sitenizin indekslenen sayfa sayısı önemli düzeyde artar.
  • SEO çalışması, arama sonuçlarında ön sıralarda çıkarır, müşterinizin nezdinde markanızın itibarını arttırır. Müşterilerinize markanızın prestijli ve tercih edilen bir marka olduğu şeklinde bir mesaj verir.
  • SEO çalışması ile sitenize gelen günlük ziyaretçi sayısını arttırır.
  • SEO çalışması ile reklam maliyetlerine nispeten daha ucuz bir tanıtım/bilinirlik sağlar.

SEO Anahtar Kelime Analizi Nasıl Yapılır?

SEO nedir sorusuna, arama motorlarına yönelik yapılan iyileştirme ve optimizasyon çalışmalarıdır şeklinde cevap vermiştik. İşte bu optimizasyon çalışmaları Site içi SEO ve site dışı SEO olmak üzere ikiye ayrılmaktadır.

Her yiğidin farklı yoğurt yiyişi vardır. Bu anlamda farklı yol izleyenler elbette olacaktır. Ancak bizce temel olarak örnek bir SEO değerlendirme süreci şu şekilde olabilir. 5 ana kalemde satış yapan veya hizmet veren bir A firmasının sitesine SEO çalışmasıyapacağımızı varsayalım. Öncelikle A firmasının;

  1. Ürünlerinin/hizmetlerinin listesi ve bu ürünlerinin/hizmetlerinin 3-4 kritik anahtar kelime listesi çıkarılır.
  2. Müşterilerin bu ürünlerin/hizmetlerin alımı/araştırması ile ilgili kullanabileceği kelimeler çıkarılır.
  3. Sektör ile ilgili yazılarda hangi anahtar kelimeler kullanılıyor incelenir.
  4. Rakip firmalar tespit edilir ve web siteleri analiz edilir. Güçlü ve zayıf yönleri çıkarılır.
  5. Elimizdeki listelerde oluşan kelimelerin aranma hacimleri ve rekabet durumlarınabakılır.
  6. Böylelikle yükselinmesi istenilen, en faydalı anahtar kelimelere karar verilir.
  7. Web sitesinin, İçerik, Tasarım, Erişilebilirlik, Performans ve site adı, başlığı anahtar kelimeleri, site haritası…vb Genel anlamda değerlendirmeleri yapılır.

Tüm bu SEO analizlerinden sonra atılacak adımlara karar verilir.

SEM Nedir?

İngilizce açılımı Search Engine Marketing olan SEM, Arama Motoru Pazarlamasıdır. Diğer bir deyişle SEM, belirli arama terimleri ile maliyeti dahilinde arama motorlarında ilk sayfalarda en üstte veya en altta Reklam olarak gözükmektir.

Örnek bir arama sonucu ve arama motoru reklamı aşağıda gözükmektedir.


Hizmetlerimiz ve çözümlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak için hemen bize ulaşın

X

Müşteri Paneli

Şifremi Unuttum!

Henüz Hesabınız Yok mu?

Hemen Hesap Oluştur!