yükleniyor

İnternet Üzerinden Ürün Satışı

İnternet Üzerinden Ürün Satışı

Günümüzde ticaret denilen kavram belli bir bölgede edinilmiş bir yerden satış yapma tanımından çıkmış durumda. Her geçen gün insanların ihtiyaçlarına göre düzenlenen standartların arasına internetten ürün satışı da girmiş bulunuyor. İnsanlar yoğun iş ve ev temposundan, ihtiyaçları karşılamak için zaman bulamadıklarından, genelde internet alışverişini tercih ediyor. İnternet üzerinden alışveriş ilk zamanlardaki küçük çapını oldukça büyütmüş olup, sebze meyve ve diğer yiyecek alışverişleri bile internet üzerinden yapılabiliyor.

 

E-Ticaret Nedir?

E-ticaret üretimi tamamlanmış ve satışa sunulacak bir ürünün internet üzerinden tüketiciye sunulması ve internet üzerinden satışının gerçekleştirilmesidir. Hazırlanmış web sitesi üzerinden, satışa çıkan ürün tüm özellikleri, kullanım bilgileri ve satış fiyatı ile birlikte tüketiciye sunulur.

 

E-Ticaret Kimlere Hitap Eder Ve Nasıl Kullanılır?

E-ticaret bütün işletmeler ve alanlarda kullanılabileceği gibi,  özellikle küçük ve orta büyüklükteki işletmeler için oldukça faydalıdır. Büyük bir reklam hacmi bulunmayan ve kurumsallığın dışında olan işletmeler e-ticaret yöntemi ile kendini daha fazla kişiye duyurabilir ve ürün satış hacmini kat kat artırabilirler. Günümüzde sadece sanal marketlerle sınırlı kalmayıp, fiziki bir işletmeye sahip olanlar için de e-ticaret önemli bir yer taşıyor. Belli bir lokasyonda mağaza sahibi kişiler e-ticaretten satışta daha başarılıdırlar çünkü tüketici alacağı ürün ile ilgili bir kaygı yaşadığında, muhatabın belli bir adresinin olması, tüketiciyi manevi olarak rahatlatır.

 

E-ticaret Yapılırken Nelere Dikkat Edilmeli

Ticaret kavramı oluştuğundan beri süre gelen mantık e-ticarette de kendini gösteriyor. Ürün satışı yapılırken dürüstlük bu mecrada da oldukça önemlidir.  Satışa sunulan ürünün tüm teknik özellikleri (hangi maddeden, kumaştan veya kimyasaldan yapıldığı), kullanırken nelere dikkat edilmesi gerektiği, varsa son kullanma tarihi, üretici firma bilgileri ve kargo bilgileri, fiyatları ile birlikte sitede tüketiciye sunulmalıdır. En verimli satış, tüketicinin aklında hiçbir soru işareti bıraktırmadan yapılan satıştır. Böylelikle tüketici memnun bırakılır ve satışın devamlılığı sağlanmış olur. Sitelere konulan ürün fotoğrafları da gerçeği yansıtmalıdır. Üzerinde oynanmış fotoğraflar ile satış oranı yükselmez, aksine satışta düşüş görülür. Site kurulduktan sonra satış durumuna göre stoklar sürekli olarak güncellenmeli, hatta her ürün satışından sonra bu satış siteye de yansıtılmalıdır. Aksi durumlarda tüketici bir ürün beğenip almak istediğinde, ürünün stoklarda bulunmaması, tüketicide satış yapan firma ile ilgili negatif bir düşünce uyanmasına sebep olur. Stok güncellenmesi sadece ürünlerde değil, ürünlerin boy, ebat veya bedenlerinde de yapılmalıdır.

 

Sitedeki Bilgiler Gerçek Ürünlerle Aynı Olmalıdır?

Sitede ürün için verilen fiyatlar da gerçeği yansıtmalıdır. Fiyatların fazla yüksek veya fazla düşük olması, tüketicide sorgu hissi uyandırabilir. E-ticaret ile fiziki ticaret arasında hiçbir fark bulunmamaktadır. Hafife alınarak yapıldığında, reklam yapıp geniş kitlelere ulaşmak yerine var olan marke değeri de kaybedilebilir. Bu nedenle ciddi bir disiplin gerektirir. Fiziki mağazada çalışan personellere aynı zamanda e-ticaret yapma görevi de verilirse ciddi sorunlar ortaya çıkabilir. İki taraflı çalışan elemanların satış durumlarını ve maliyet hesaplarını karıştırması çok olasıdır. Bu nedenle satıcılar için en doğrusu, e-ticaret için bir ekip kurmak ve düzenli olarak takibini sağlamaktır. Bu ekip, sipariş takibini yapacağı gibi, stokları da güncel  tutmalıdır. Aynı zamanda kargo firması ile anlaşmalar sağlamalı ve siparişlerin gecikmesini önleyerek tam zamanında tüketiciye ulaşmasını sağlamalı ve gerekli kontrolleri yapmalıdır. Ürünlerin teslim noktası kargo firmasına doğru bir şekilde aktarılmalıdır. Adres bilgisi mahalle cadde ve sokak isimleri ile açık adres şeklinde yazılmalıdır.  Sipariş durumunun yanı sıra e-ticarette kullanılan ödeme bilgilerini de düzgün bir şekilde yönetmeli ve karşılıklı anlaşmaya uygun bir şekilde gizli tutmalıdır. Genel mantık müşteri memnuniyeti olduğundan e-ticaret ekibi tüketici ile sürekli irtibat halinde olmalı ve şikâyet ve önerileri gözden geçirmelidir. Tüketicinin şikâyetlerini özveri ile dinleyip sakinliğini korumalı ve yapıcı olmalıdır. Bütün bu yoğunluklar göz önüne alındığında e-ticaret ekibinin sorumluluklarının fazla olması sebebi ile gerekli görülürse ekip çalışanlarına iş öncesi eğitim verilebilir.


Hizmetlerimiz ve çözümlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak için hemen bize ulaşın

X

Müşteri Paneli

Şifremi Unuttum!

Henüz Hesabınız Yok mu?

Hemen Hesap Oluştur!