SİZİ ARAYALIM

Kurumsal Kimlik

Bir kurumsal kimlik tasarımı için en önemli şey kurumla ilgili verilerin eksiksiz olarak analiz edilmesidir. Yapılan analiz neticesinde kurumun karakterine, hedef kitlesine ve kurumun vermek istediği mesajlara dikkat edermek gerekmektedir. İzmir Medya; kurumsal kimlik tasarımında öncelikle, tasarım süreci öncesinde yapılacakların tespiti ve onayını alır, tasarım sürecinin zaman planlamasını yapar, sunumunu en titiz ve yaratıcı şekilde hazırlar, onay alır, onaylanan tasarımların baskı ve uygulama sürecinin zamanlamasını ayarlayıp servis eder. Kurumsal kimlik tasarımı her kurumun olmazsa olmazıdır. Tasarımlarınızı yapmak için sizleri bekliyoruz.

Kurumsal Kimlik, kendinizi potansiyel müşterilerinize tanıtmak için kullandığınız eksiksiz bir şirket grafik çözümüdür. Ana özelliği, her kurumsal kimlik grafik tasarım unsurunda tanınan bir stildir. Kurumsal kimlik 3 ana unsurdan oluşur  logo, kartvizit ve memorandum dan oluşmaktadır.

Şirketiniz kendi başına bir varlıktır.

Karakterini yansıttığı görüntüde , pazarda , sunuluş biçiminde ve hedef kitle ile iletişim kurarken gösterilebilir.

Şirketin kendine ait bir kimliği olmalı . onu şık, profesyonel ve kavramsal olarak net bir şekilde sunmayı asla unutmamalısınız.

Yaratıcı ekibimiz şirketinizin görsel kimliğini tasarlar

şirketiniz ve çalışanlarınıza mümkün olan en güçlü kurumsal kimliği oluşturmak için bize ulaşın…

Kurumsal Kimlik Hizmeti Neleri Kapsar?

Kurumsal kimlik birçok öğeye sahiptir. Kurumsal kimliği oluşturan öğelere örnek vermek gerekirse; firmanın ürettiği ürünler ve bunların ambalajları, firmalar tarafından düzenlenen sergiler, fuayeler, fuarlar, firmaların kurum içinde ve dışında kullandıkları antetli kağıtlar, zarflar, dosyalar, bina, ofis ya da şantiye alanları gibi firmaların içinde yer aldıkları çevre, firmalara ait tabelalar ve diğer çeşitli yönlendirme araçları, firmalar tarafından çıkarılan kurumsal yayınlar ve raporlar, firmalara ait kataloglar, reklamlar veya broşürler, firma çalışanlarına ait kartvizitler, bunların yanı sıra firma adına kesilmiş faturalar ve irsaliyelerle tahsilat mektupları, firmanın bayrakları, defter, takvim ya da ajanda gibi promosyon ürünleri firmanın kurumsal kimliğini oluşturan öğeler olarak sıralayabiliriz.

GÜÇLÜ BİR KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMASI
FİRMANIN DEĞERLERİNİ VE PAZARLAMA TAKTİĞİNİ YANSITIR

Kurumsal kimlik çalışması için öncelikle detaylı bir kurumsal kimlik rehberi hazırlanır. Bu çalışmayla markayı temsil eden her kişinin ve materyalin baştan sona aynı dili konuşması amaçlanır. Böylece firmanın hem görsel kimliği hem de iletişimde kullanacağı söylem, ifade ve standartların belirlenerek ilerideki süreçte deformasyona uğraması önlenmiş olur. Kurumsal kimlik çalışması yapılırken firmanın kısa ve uzun vadeli hedeflerine ulaşabilmek için son kullanıcı ya da hedef kitlenin duygularına hitap eden, bilinçaltına yerleşebilen profesyonellikte bir strateji belirlenmesi mantıklı bir yaklaşım olur. Kurumsal kimlik rehberinde mutlaka olması gerekenler;

  • Marka sembolü
  • Logo çizimi, rengi, oranları, ayrıntıları ve tüm vektörel formatları
  • Duyurular ve firma tanıtımlarında logotaypın oranları ve örnek kullanımları
  • Logonun farklı zeminlerde ve hizalarda kullanımı
  • Yazı karakterleri ve ölçüleri
  • Baskı ve yayın kuralları
  • Web tasarımlarında kullanılacak Web logo, banner, favicon
  • Sosyal medya kapak ve profil görselleri
  • Televizyon ekranlarındaki ölçülendirmeler ve TV packshot standartları
  • Görsel kimlik ve söylemlerle ilgili motto ve slogan metinleri
  • Markanın hikayesinin anlatıldığı bir bölüm, vermek istediği mesajlar, varsa kilometre taşları ve rakiplerine göre fark yaratan özellikleri de belirtilmelidir.

Unutulmaması gereken bir nokta da çok iyi hazırlanmış kurumsal kimlik kriterleriniz olsa da bulunduğumuz çağda dinamiklerin çok hızlı değiştiği gerçeği. Kurumsal kimlik zamanın gerektirdiği oranda revizyona uğrayabilmeli, genel algıyı bozmayacak düzeyde yavaşça gerçekleştirilmeli. Tüketicilerin aklında kalan, çabuk hatırlanan ve hayranlık barındıran bir marka yaratabilmek doğru planlanmış, gelişime ve değişime uygun bir kurumsal kimlik çalışması ile mümkün.

Sorularınız mı var? Detaylı bilgi için...

Hizmetlerimiz hakkında bilgi almak ya da projeleriniz için bize ulaşın.

♫ ♩
♯ ♪